Pirmoji pavasario nuojauta. Dar bus sniego, dar bus labai šalta, bet mes nieku gyvu nenorėsime vėl vilktis žieminių paltų. Juk jau pavasaris! Noras keistis, tobulėti...

Tačiau atėjus pavasariui daugelis jaučiame energijos stygių, nes išsenka vasaros mėnesiais organizmo sukauptų vitaminų atsargos. Taigi, kaip veiksmingiau papildyti „nusėdusias baterijas“?

Pateiksime keletą produktų, padėsiančių atgauti energijos pusiausvyrą:

Avokadas

Tai idealus maistas visiems, nevalgantiems gyvulinės kilmės riebalų. Juose yra apie 5–32 proc. Riebalų, iš kurių nemažai polinesočiųjų riebalų rūgščių. Avokadai mažina kraujo klampumą, jo krešėjimą, gerina kraujagyslių sienelių elastingumą, tinka širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikai. Minkštime yra 1,5-2,1% gerai įsisavinamų baltymų, mineralinių medžiagų, ypač vario. Jis būtinas raudonųjų kraujo kūnelių gamybai, vitaminų C, E, D, K, B1, B2, B6, biotino, karotino. Ruoškite salotas ar darykite nuostabius kokteilius su Vitamix ar Omniblend blenderiu

Kiaulpienė

svarbiausias kiaulpienės  turtas – maisto skaidulinė medžiaga inulinas. Inulinas pasižymi sugebėjimu mažinti kenksmingojo cholesterolio kiekį kraujyje, reguliuoti žarnyno mikrofloros sudėtį, šalinti iš organizmo toksinus ir kenksmingas medžiagas. Pienės lapuose esantis karotinas atsako už gerą regėjimą, odos ir gleivinių sveikatą, vitaminas C saugo organizmą nuo infekcijų ir belaikio senėjimo, vitaminas P padeda įsisavinti askorbo rūgštį ir reguliuoja nervų sistemos veiklą. Ragaukite salotų ar kokteilių

Žalumynai

Dilgėlės, daržines žliūgės, balandos, garšvos, ridikėlių lapai, pipirinė, agurklė,  ir daugelis kitų augalų išvalys jūsų žarnyną ir suteiks energijos antplūdį. galima vartoti labai įvairiai – susmulkinti ir dėti į salotas, naudoti gaminant troškinius, sriubas, padažus, kokteilius ir pan.

Beržų sula

Šiame gėrime apstu gliukozės, fruktozės, organinių rūgščių, vitaminų C, PP, kalio, kalcio, geležies, druskų ir daug kitų žmogaus organizmui naudingų mineralinių medžiagų. Ji tirpdo akmenis šlapimtakiuose, reguliuoja medžiagų apykaitą, stiprina ir valo organizmą, skatina audinių regeneraciją.

Citrusiniai vaisiai

Pavasarį vitaminas C – pats geidžiamiausias. Jo reikia imunitetui stiprinti ir gerai nuotaikai palaikyti. Naujausiais duomenimis, jį galima laikyti net savotišku antidepresantu. Populiariausi vitamino C šaltiniai, be abejo, – citrusiniai vaisiai: citrinos, apelsinai, greipfrutai. Labai daug vitamino C turi kiviai. Iš vietinių lietuviškų produktų iki pavasario vitaminą C išsaugo rauginti kopūstai.

Riešutai

Riešutuose apstu baltymų, augalinių aliejų, vitaminų. Per dieną patariama suvalgyti saujelę riešutų, pagardinti jais salotas, gamintis kokteilius (kokteilinė VitamixOmniblend) ir pan.